سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلاخره تونستم...
روز اولی که استاد ایستادن روی سر(سیرشاسانا)رو آموزش داد،گفت که این حرکت رو اصلاً با تکیه به دیوار انجام ندین،موقع انجام حرکت خودش کمکمون می کرد،خیلی هم تاکید داشت که اصلاً تو خونه حتی با کمک دیگران هم این کار رو انجام ندین چون اون فرد نمی دونه که چطور باید تو این حرکت هوای شما رو داشته باشه،از اونجایی که خیلی علاقه داشتم و دارم که حرکات سنگین و حرکاتی که انعطاف بالایی رو می خواد به خوبی انجام بدم،همش فکر می کردم می شه منم این حرکت رو یه روزی انجام بدم،بعد فکر می کردم آخه چه جوری!تو خونه که نمی شه اینجا هم همش هر یه هفته یا دو هفته یه بار اونم با کمک خودش این کار رو انجام می دیم!
دیدم اینجوری نمی شه،دست به کار شدم،واسه این که یه محیط امن رو برای این کار ایجاد کنم کنار تختم البته با فاصله 10 سانت که هم به تختم تکیه ندم هم اگر افتادم جای فرودم امن باشه!یه پتو انداختم و حرکت رو یواش یواش انجام دادم،اوایل کامل رو سرم نمی تونستم وایستم،فقط پام رو تا یه حدی بالا میاوردم،بعد کم کم با تمرین تونستم کاملاً روی سر وایستم و پاهام رو صاف نگه دارم،و این چند روز هم به این موفقیت نائل شدم که مثل این خانوم توی عکس در حالی که کف پاها تو هوا روی هم قرار می گیره رو سرم واستم.

                                                     

                                                           

فواید جسمانی ایستادن روی سر:
i-این حرکت باعث استراحت و آرامش قلب می شود همانطور که جاذبه زمین در بازگرداندن خون سیاهرگ به قلب اثر دارد.
ii-تمرین منظم ایستادن روی سر در تقویت دستگاه تنفسی و گردش خون،حفظ انعطاف پذیری آنها،کاهش سرعت تنفس و ضربان قلب در حین استراحت کمک می کند.
iii-به طور کلی نفس عمیق بدن را تقویت می کند و مقدار زیادی مواد غذایی در اختیار مغز،ستون فقرات و کل سیستم عصبی می گذارد و باعث تجدید قوا و نشاط و شادابی بدن می شود.
iv-بیماری واریس را تسکین می دهد.

فواید ذهنی:
i-حافظه،تمرکز و ظرفیت فکری را بالا می برد.
ii-تمام قابلیتهای حسی را افزایش می دهد.

پ ن:
i-شاید خیلیهاتون ضرورتی برای ثبت این موفقیت نبینین،اما واسه خودم مهم بود و اثبات دوباره ی این جمله ی تاکیدی که «تو می تونی»...
ii-شدیداً خواهش می کنم با خوندن این چند سطر نخواین که این حرکت رو انجام بدین،چون ایستادن روی سر این نیست که یهو سرت رو بذاری زمین و لنگت رو هوا کنی!با چند حرکت آروم و پیاپی و حساب شده باید این حرکت رو انجام داد،در صورت بد انجام دادن حرکت،مهره های گردن و ستون فقرات ممکنه آسیب خیلی بدی ببینه،حتی یه آسیب غیر قابل جبران،از ما گفتن...


نوشته شده در  دوشنبه 86/9/12ساعت  11:19 عصر  توسط هم آوا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
نمی دانم
مادر که می شوی
اوووف
مثال نقض
هجوم افکار
نوشتن
[عناوین آرشیوشده]